שיקום וטיפול בקרקעות מזוהמות

שיקום וטיפול בקרקעות מזוהמות

ורידיס מתמחה ביישום מגוון רחב של טכנולוגיות לשיקום וטיפול בקרקעות מזוהמות. למעשה, ורידיס ייחודית בנוף הישראלי בקיומן של יכולות טכניות מוכחות ובזמינות הציוד הייעודי, שמאפשרים ביצועים אמינים והצלחה בכל פרויקט. החברה רואה בתחום הטיפול בקרקעות מזוהמות השלמה סינרגטית למגוון תחומי העיסוק של קבוצת ורידיס המקנים לה יתרונות על פני מתחרים אחרים. צוותי השטח של ורידיס מנוסים בטיפול בסוגים רבים של זיהומי קרקע ובהתמודדות עם תנאי גישה קשים.

הפרקטיקה מחלקת את הגישה לפרויקט השיקום והטיפול לשלוש גישות עיקריות שונות. גישת In-Situ: כאשר הגישה לקרקע מורכבת אולם ניתן לבצע טיפול בזיהום בתוך האתר עצמו | גישת On-Site: כאשר קיימת כדאיות והיתכנות לטיפול בזיהום בתחומי שטח האתר לצורך השבת קרקע לשימוש חוזר לאחר הטיפול ללא פינוי לאתר חיצוני | גישת Ex-Situ: כאשר יש צורך לפנות את מוקדי הזיהום לטיפול באתרים חיצוניים. כל גישה נמדדת לגופו של פרויקט ובהתאם לסוג וריכוז המזהמים באתר. ורידיס מנוסה ביישום טכנולוגיות לטיפול במזהמים אורגניים, אנאורגניים, חומרי נפץ (חומרים פירוטכנים) בקרקעות ובמי תהום.

שיקום In-Situ

גישה המיושמת לרוב כאשר הגישה למוקד הזיהום מורכבת כמו בתחנות דלק ו/או כאשר הגישה כרוכה בפעילות הנדסית מסכנת ובעלת עלויות גבוהות. באמצעות טכנולוגיות מגוונות ומדויקות ניתן ליישם פעילות שיקום בתווך הקרקעי/סלעי עצמו ללא הפרה משמעותית של חתך הקרקע לצורך הגעה למוקד הזיהום בחתך העומק בין אם בקרקע בתווך הרווי/הבלתי רווי ובין אם למי תהום.

שיקום In-Situ לתחנות תדלוק (מערכות Bio Venting / SVE)

גישת הטיפול In-Situ נפוצה בישראל במיוחד בתחנות דלק היכן שזיהום של חומרים אורגניים וחומרים אורגניים נדיפים ו/או חצי נדיפים שכיח בתווך הבלתי רווי. בבסיס השיטה, מטופלת הקרקע באמצעות החדרת אוויר דרך בארות טיפול צרות קוטר לצורך שמירה על תנאים המאפשרים פירוק ביולוגי אירובי של המזהמים עם/ללא מערכת נוספת לשאיבת אדים. ורידיס מתמחה בתכנון הליכי השיקום וביצועם למן הליווי מול הרשויות, ביצוע פיילוט לבדיקות היתכנות ועד לשלבי ההתקנה, ההפעלה והניטור של מערכות טיפול עם יחס עלות-תועלת מיטבי ללקוחות.

שיקום On-Site

גישת הטיפול On-Site אינה שכיחה לרוב באתרים קטנים מכיוון שהתנאי הראשון להיתכנות הגישה הוא שטח פנוי ומתאים ליישום הטכנולוגי הנבחר. ורידיס הינה חלוצה ביישום הגישה בישראל והייתה הראשונה לבצע פרויקט רחב ממדים אשר כלל הקמת אתר טיפול ביולוגי זמני לשיקום עשרות אלפי טונות של קרקע מזוהמת בנפט גולמי מאירוע פריצת הנפט בשמורת עברונה. ורידיס מחזיקה בצוות מומחים בעלי הכשרה וניסיון רבים ביישום טכנולוגיות ביולוגיות, תרמיות ופיזיקליות (שטיפה) הניתנות לביצוע On-Site לטיפול במזהמים שונים. מהיתרונות הבולטים של הגישה, הקרקע המטופלת ניתנת להשבה ו/או לשימוש חוזר במקום או בסמוך למוקדי הזיהום.

שיקום Ex-Situ

הגישה הנפוצה בישראל לשיקום קרקעות הכוללת את שינוע הקרקע לצורך טיפולה מחוץ לאתר בו נוצר הזיהום. אתר הקצה המטפל עשוי להיות אתר קבע או אתר זמני אשר הוקם באופן ייעודי לטובת השיקום. אתר הקצה נבחר על פי רוב לפי סוג וריכוז המזהמים בקרקע. כך על פי רוב זיהום קרקע בדלקים ושמנים יטופל באתר המתמחה בטיפול ביולוגי בעוד שקרקע מזוהמת במתכות כבדות תטופל באתר המתמחה בטיפול תרמי או שטיפת קרקעות. חברת ורידיס מחזיקה בניסיון רב והיכרות רבת שנים עם אתרי הקצה השונים ויודעת להתאים ללקוחותיה את המסלול והמענה היעיל והמדויק ביותר לאתגרים הסביבתיים איתם הם מתמודדים.

דילוג לתוכן