סקר קרקע וגז קרקע

סקר קרקע וגז קרקע

סקר קרקע וסקר גזי קרקע הינו השלב השני בחקירת אתר החשוד בזיהום קרקע ואלו מתבצעים לרוב לאחר הסקר ההיסטורי או לאחר אירוע זיהום רצנטי. מטרת הסקר היא לאתר את האזורים החשודים כמזוהמים ולתחום ולמקד את אזורי הזיהום תוך כדי אפיון אנליטי של המזהמים וניתוח הצורך בחקירות נוספות. ורידיס מחזיקה בניסיון של ביצוע בפועל של מאות סקרי קרקע וגז קרקע באתרים גדולים כקטנים. לצד צוות היועצים המומחים החברה מחזיקה בבעלותה  במגוון רחב של מכונות ייעודיות לקידוח קרקע המאפשר הגעה לכל תנאי השטח האפשריים (כולל שטחים צפופים וסגורים) ועבירות גבוהה בפני מכשולים.

סקר קרקע

סקר הקרקע הינו כלי הביצוע היעיל ביותר לאפיון אתרים מזוהמים. מטרת הסקר היא לאפשר דיגום מקרוב של אתר נתון הן בממד האופקי והן בממד האנכי על מנת לתחום את הזיהום, לזהות את סוג וריכוז המזהמים בקרקע, לקבוע את רמת הסיכון של הזיהום ולבחון אפשרויות מעשיות לטיפול ושיקום הקרקע.

סקר הקרקע הינו הליך מורכב לביצוע והוא דורש שילוב של מומחים ויועצים מדיסציפלינות שונות על מנת לאפשר  תמונת מצב מהימנה ושלמה של הזיהום בקרקע. חברת ורידיס מבצעת סקרי קרקע החל מראשית השימוש בסקרים ככלי חקירה אסדרתיים. ורידיס מתמחה בתכנון תכניות הדיגום ואישורן מול הרשויות, דרך הביצוע בשטח הכולל קידוחים, התקנות, דיגומים ועד הכנת דו"חות סקר מסכמים.

סקר גז קרקע

הלכה למעשה סקר גז קרקע הינו השלב השני (Screening) בשלבי חקירת אתר חשוד בזיהום ולעתים הינו שלב מקדים לביצוע סקר קרקע. בנוסף, סקר גז קרקע משמש לזיהוי ומעקב אחר חדירת גזים מזהמים אל תוך מבנים (קיימים ו/או בבנייה) ובעיקר מבנים תת קרקעיים כגון חניונים ומרתפים. מטרת הסקר הינה לאפשר את איתור מוקדי הזיהום ברזולוציה גבוהה (לאחר הסקר ההיסטורי) ו/או לאתר זיהומים של חומרים אורגניים נדיפים (VOC’s) וחומרים אורגניים חצי נדיפים (SVOC’s) ובמקרים מסוימים חומרים אנאורגניים נדיפים.

קיימות מספר שיטות לביצוע דיגום של גזי קרקע כאשר השיטה הנפוצה הינה סקר גז קרקע בשיטת דיגום אקטיבית (TO-15) הכוללת איסוף גז קרקע ביניקה למכלי דיגום (קניסטרים) מתוך בארות קידוח ייעודיות המותקנות במוקדים החשודים כמזוהמים. שיטות נוספות כוללות דיגום גז קרקע פסיבי המתאים בעיקר לשטחים בפריסה מרחבית גדולה.

חברת ורידיס הינה בעלת הסמכה לדיגום גזי קרקע מטעם הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ומהחברות החלוצות בארץ לבצע חקירות של גזי קרקע. הצוותים שלנו מנוסים בביצוע סקרי גז קרקע ובביצוע קידוחים לדיגום גזי קרקע ואנו עושים שימוש בכלים ומכשירים מתקדמים בסטנדרטים הגבוהים ביותר להבטחת חקירה איכותית ומהימנה.

 

דילוג לתוכן